آموزش نصب مهپاش تک نازله گلابی

آموزش نصب مهپاش تک نازله گلابی

مه پاش های تک نازله گلابی یکی از بهترین و ارزان ترین نوع نازل مهاش کم فشار بوده که مناسب مصارف خانگی ، گلخانه ای، تراس ، آلاچیق و همچنین دامداری ها می باشد. در این وبلاگ قصد داریم نحوه نصب ساده این نوع نازل را آموزش دهیم.

لوازم مورد نیاز:

نازل مه پاش گلابی : بین 1 تا 10 عدد خرید

لوله ماکارونی : بین 5 تا 20 متر بر اساس نیاز و محل نصب خرید لوله ماکارونی

شیر فیتینگی یا شیر کولری : 1 عدد خرید شیر مه پاش

سه راه ، مغزی در صورت نیاز (زمانی که اتصال مناسب برای انشعاب از شیر آب را ندارید): 1 سری

سه راه فیتینگی مه پاش : به تعداد نازل مه پاش یک عدد کمتر ( یکی از نازل های مهپاش مستقبم به انتهای شلنگ ماکارونی نصب میشود. ) خرید سه راه مهپاش

بست کمربندی یک بسته : خرید بست کمربندی

بست دیواری شلنگ مهپاش در صورتی بخواهیم شلنگ مهپاش را به سقف یا چوب نصب کنیم: خرید بست دیواری

مه پاش رستوران گلابی

مراحل نصب مهپاش

ابتدا باید شیر مخصوص مه پاش را به لوله آب شهری یا پمپ نیم اسب نصب کنید. ورودی این نوع شیر 1/2 اینچ می باشد. اتصال مورد نیاز برای نصب این شیر متفاوت می باشد. مثلا برای لوله های گالوانیزه باید از سه راه گالوانیزه 1/2 و یک عدد مغزی 1/2 اینچ استفاده کنید. و یا برای لوله های سفید تک لایه باید از سه راه نافی فلز استفاده کنیم. در ادامه ابتدای شلنگ ماکارونی 6 میل را به شیر وصل کنید و لوله ماکارونی را در مسیر مورد نظر خود با استفاده از بست کمربندی یا بست دیواری مخصوص مه پاش مهار کنید.

یک عدد مه پاش تک نازله را به انتهای لوله ماکارونی وصل کنید. در ادامه با استفاده از چاقو یا تیغ لوله ماکارونی را در فاصله های 1 الی 1.5 متری از هم برش زده و سه راه های فیتینگی مه پاش را به صورت فشاری نصب کنید. توسط چاقو به تعداد مهپاش ها تکه های 5 سانتی از لوله ماکارونی جدا کنید. یک طرف تکه های 5 سانتی لوله ماکارونی را به ورودی هریک از مه پاش ها وصل کنید. مه پاش های آماده را به نافی سه راه فیتینگی وصل کنید. نصب مه پاش به اتمام رسیده و حالا میتوانید شیر آب را باز کنید. به همین سادگی

فشار کاری این نوع مهپاش حدود 2 بار می باشد. به همین دلیل معمولا این نوع مه پاش در مقایسه با مه پاش های فشار بالا کمتر آب را پودر میکند. شما برای راه اندازی این مهپاش ها میتوانید از فشار آب شهری و یا یک پمپ آب 0.5 اسب استفاده کنید.

برای تایمر دار کردن این نوع مهپاش میتوانید از شیربرقی های تایمر دار مخصوص مهپاش فروشگاه گلابی استفاده کنید.

تایمر مهپاش گلابی مدل A

تایمر مهپاش گلابی مدلB

یک پاسخ برای “6”

  1. با سلام .
    میخواستم بدونم آیا نصب مه پاش های 4 وجهی با این نوع مه پاش فرقی داره ؟ درمورد پمپ هم یکم توضیخ بدید

    1. با سلام به طور کلی نصب مه پاش های کم فشار شبیه هم هست فقط فاصله نصب مهپاش ها از هم فرق میکنه و بهتره مهپاش های تک نازله به فاصله 1 متر و مه پاش های 4 طرفه با فاصله دو متر از هم نصب بشن.
      بسته به تعداد نازل مه پاش انتخاب پمپ هم فرق میکنه. درصورتی که تعداد مه پاش حدود 3 الی 8 عدد باشد و فشار آب شهری هم نسبتا بالا باشد نیازی به استفاده از پمپ نیست و برای اتوماتیک کردن تنها یک شیربرقی به همراه تایمر و یا شیربرقی های تایمر دار مثل تایمر گلابی کفایت میکنه . و اگه فشار شهری پایین باشه و یا بخواین از مخزن آب استفاده کنید بهتره از پمپ های کم فشار کوچک با دبی آب پایین که داخل سایت موجود هست استفاده کنید.
      اما اگه تعداد مه پاش بین 10 الی 80 عدد باشد بهتر است از یک پمپ 1 اینچ 0.5 اسب خانگی استفاده کنید. برای اتوماسیون نیاز به تایمر مخصوص مه پاش دارید.
      و اما اگه تعداد مهپاش ها بالای 100 عدد باشند بهتر است از یک پمپ 1 اینچ 1 اسب جتی با فشار بالاتر استفاده کنید که در این صورت برای اتوماتیک کردن نیاز به تایمر مه پاش کنتاکتور دار دارید.
      در صورت نیاز به مشاوره میتونید با شماره 09376550871 تماس بگیرید.

  2. سلام من برای نصب یک مه پاش خانگی درابعاد ۳/۶۰ در۱/۸۰ چه تجهیزاتی نیاز دارم ،اگر ازتایمر هم بخواهم استفاده کنم چه تایمری توصیه میکنید؟

  3. سلام
    لطفا” برای خرید یک ست مه پاش خانگی که اتوماتیک کار کند در شرایط گرم شهر اهواز راهنمایی بفرمایید سطح باغچه ۱ متر عرض و طول ۱۰ متر می باشد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.