آموزش نصب ونتوری تزریق کود

آموزش نصب ونتوری تزریق کود

با سلام 

نحوه نصب ونتوری انژکتور تزریق کود 

به طور کلی انژکتور تزریق کود به منظور تزریق انواع مایعات و همچنین انواع گاز ها در صنعت و در سیستم کشاورزی قابل استفاده میباشد .

انژکتور تزریق کود (ونتوری) به دو صورت کلی قابل نصب میباشد 

1 – نصب به صورت موازی ( لوله موازی با خط اصلی جریان ) : زمانی که سایز ونتوری از سایز لوله اصلی کمتر باشد

2- نصب به صورت مستقیم در وسط خط مسیر مایع یا گاز  ( نصب به صورت سری) : زمانی که سایز ونتوری مساوی خط اصلی باشد.

 نکته: نصب سیستم به صورت موازی همیشه امکان پذیر میباشد حتی وقتی ونتوری هم سایز لوله اصلی باشد.

 

نصب ونتوری تزریق به صورت موازی: 

در این روش ابتدا باید یک شیر قطع و وصل روی خط اصلی نصب شود . در ادامه باید یک خروجی قبل از شیر فلکه اصلی، هم سایز با ونتوری و   یک خروجی بعد از شیر فلکه  اصلی هم سایز با ونتوری رو خط اصلی ایجاد شود. این خروجی معمولا روی لوله های پلی اتیلن توسط کمربند ، روی لوله های فلزی توسط بوشن و روی لوله سفید توسط سه راه تبدیل ایجاد میشود. 

در ادامه دو خروجی ایجاد شده روی خط اصلی را به صورت صحیح و در جهت فلش ونتوری به ورودی و خروجی ونتوری نصب کنید. سیستم ونتوری آماده بهربرداری میباشد. برای تزریق مواد و ایجاد مکش تنها کافی است شیر اصلی را کمی بسته تا بخشی از جریان مایع یا گاز مسیر اصلی از ونتوری عبور کنید . با انجام این کار شلنگ مکش ونتوری مایع یا گاز داخل مخزن را به خط اصلی تزریق میکند .

 

نصب ونتوری تزریق به صورت سری: 

این روش بسیار ساده میباشد و ونتوری بدون هیچ گونه اتصالات اضافه ای وسط خط اصلی قرار میگیرد و به ظور مدام مواد داخل مخزن را به شبکه تزریق میکند . البته با توجه به شیر روی خود ونتوری میتوان میزان تزریق را تنظیم کرد. برای اتصال ونتوری وسط خط اصلی در لوله های پلی اتیلن از اتصال ماده پلی اتیلن ، در اتصالات فلزی از بوشن و در اتصالات جوشی سفید از بوشن یکسر جوش استفاده میشود.

 

 

 

 

 

یک پاسخ برای “8”

  1. سلام ضمن تشکر از ارائه این آموزش خوب. آیا می شود سطل کود در سطح بالاتر از ونتوری باشه و ورودی کود در ونتوری رو به بالا قرار گیرد. چون تاسیسات آب قطره ای باغ من داخل یک حوضچه درب دار حدود ۱ متر در ۸۰ سانته و درب دار داخل گودی

    1. با سلام بله هیچ مشکلی ایجاد نمیشه
      پس از نصب ونتوری لوله مکش میتونه از هر سطحی بالاتر یا پایین از شبکه آب و کود رو مکش کنه

  2. با سلام آیا میتونیم برای سیستم آبیاری تحت فشار یا همون بارانی از ونتوری استفاده نمود؟

  3. سلام لاین اصلی آب ورودی به باغ ۲ اینچ هست، لطفا راهنمایی کنید ونتوری چند اینچ بهتره بخرم؟ و لطفا توضیح دهید در ونتوری با افزایش اینچ (یک ۳/۴ دو…‌) چه چیزی تغییر میکند؟ (فشار دبی مکش؟)

  4. درود بر شما مخزن آبیاری باغ 6000 لیتری در ارتفاع 3 متری از سطح زمین قرار داردلوله اصلی خروجی مخزن سایز 2 انچ پلی اتیلن میباشد آیا ونتوری 3/4 میتوان نصب کرد و بازده قابل قبولی خواهد داشت لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.